Welcome Packet - Waypoint Homes

Welcome Packet

Welcome Packet

Welcome to the Waypoint Homes community! We are committed to creating the best resident experience. In this guide, you’ll find pertinent information regarding your new home! Download your welcome packet here.

Welcome Packet

16 comments on “Welcome Packet”

  1. Temple Karl

    We moved in to our rental in Lilburn GA two weeks ago and we are loving it. The rental agent was wonderful, she was very helpful and assisted us and got us into to house very quickly, which was a blessing because we moved from California to GA and did not have a place to live and was staying in a hotel. We found the house and fell in love with it from the get go, less than 5 days later we were moving in. The day we moved in I had some issues with the hot water heater and called maintenance (24 hour hotline) and they walked me through fixing the issue over the phone. The temperature on the hot water heater was turned down. They are very quick to respond to questions and the smart home features are so wonderful. Waypoint homes made relocating so much easier and we look forward to making this house our home. Not sure about all the complaints listed but we have not had any issues.

    Reply
  2. Robert turczany

    There are items that need attention to the home the back sliding door does not lock the washing machine cold water does not work and I have yet to receive information regarding to work my smart home features as well as I need information on how to send direct checks from my account to pay for rent I have called numerous times and no one has gotten back to me

    Reply
  3. Sue abdallah

    Hi we moved into property on Bergstrom in Joliet, il on Sat Sept 9th, 2017. The property was dirty, spider webs everywhere, ceiling tiles need to be replaced, burner on stove does not work, leak in main bathroom tub. This is our 1st rental through Waypoint I which I read reviews before we signed lease. This is NO WAY to rent a property, you WAYPOINT are responsible to have a property in a move in condition. Your rent is not cheap, we have grandkids living with us and when I let the leasing agent about all issues she made notes she agreed the place was not clean but said they won’t send out another cleaning crew, I told her I don’t think they ever did. The place must have been vacant for a very long time to look like that. I have picks to send to show you. Very disappointed in our experience.
    Sue

    Reply
    • waypointhomes

      Hi Sue,

      We truly apologize for the condition of your home at move-in. We have escalated your comment to the Property Manager. Please give our Maintenance team a call at (888) 330-4969 to report any damage in your home.

      Thank you,
      Waypoint Homes

      Reply
  4. Cynthia Hawkins

    House was not cleaned. Roaches crawling around. House was not exterminated. Team member seemed to be in a hurry and trying to rush me out.

    Reply
    • waypointhomes

      Hello Cynthia,

      We are so sorry to hear about your experience. We have submitted a request for your local team to follow up with you regarding the pest control. Your reference number is 110283.

      Thank you,
      Waypoint Homes

      Reply
  5. Richard & Jennifer Adams

    We have been here since March and all of a sudden our water bill from Waypoint Homes included a fee for a vacant tenant electric fee. I can not get anyone to help or call me back as we have all documentation that we had the electric changed into our name with a pour own service provider. Where is Anthony our sales rep? Before we leased from Waypoint we read all of the horrendous reviews & thought well well cover ourselves to make sure nothing like that happens to us & here it is almost the end of July and it has happened to us! Buyer Beware for anyone reading this & we can’t even pay our rent if we don’t pay this exorbitant fee? Hijacked by Waypoint Homes. Waypoint Homes if you want to keep valued tenants then you had better work with your tenants! If we don’t get any action to remedy this, our next phone call will be to our attorney.

    Reply
    • waypointhomes

      Hello Richard,

      We have submitted a high priority case for your Property Manager and/or Property Administrators to follow up with you regarding the vacant fees on your Account. Anthony is on the Leasing team and does not handle any finance. Your reference number is 106631. Your local team can also be reached at [email protected].

      Thank you,
      Waypoint Homes

      Reply
  6. V. Fields

    Good Afternnon, I am a Waypoint resident and cannot get in contact with anyone about a billing issue I am having. Of all the numbers Waypoint has listed — they all either go to voicemail or are not in service. I have left multiple voicemails over the last week that have not been returned, I have even sent emails that have not been returned. I would appreciate someone contacting me as this is not the first time I’ve attempted to reach out to management and have no one on the receiving end. Very frustrating. Lancaster, 93534.

    Reply
    • waypointhomes

      Hi Veronica,

      We have submitted a high priority request for your local team to contact you and are very sorry for the communication issues you have experienced. Your reference number is 104853.

      Thank you,
      Waypoint Homes

      Reply
  7. Anthony Jackson (and) Elfredia Brown

    My son and I moved into a property at ******, Dallas, TX 75241 on March 11, 2017. I sent in the pre move in form to the Arlington office, but they have not completed everything that needed to be attended to. All the windows in the house are painted ‘shut’ and some of the windows have no screens, therefore we cannot get fresh air into the home. Maintenance is of no help on anything – only excuses on why things are not done. The refrigerator (which comes with the home) has not worked in two weeks. We have lost over $200 worth of food because of this. They had a repairman from Sears and he said it is not cooling because of the ‘freezer door’ which is crazy. The element in the freezer makes a horrible noise but is not making ice. This was his second visit. I explained to him and maintenance that we need a new refrigerator being it is still under warranty. The Arlington office is of no help in anything, but they want the rent on time. We were not given the welcome package, which I just found online, therefore there are many things we should have be alerted about. One thing in question is this company that sent a water bill for 4/2017-5/2017, and I paid that bill when I got my first bill from my water company. Yet, the amount on that bill was added to our rent. I have spoken with the water company and they have no clue as to who this company is and they expressed they do not send out ‘3rd party’ bills. Arlington want receipts showing I’ve paid those bills, and when I sent the payment record they said they could not accept that. It has the confirmation number on each payment and I offered to send them a copy of my bank account showing these bills were paid. They will not accept any of these documents.

    We are very unsatisfied with Victor and the other lady that sent me an email stating the water changed the name from mine to this weird company without my knowledge. Not what the water company is saying.

    I do not know who in UPPER MANAGEMENT I can speak with to try to solve these problems. I also would like to have the account number for our home.

    Reply
    • waypointhomes

      Anthony,

      There is a case open in our system for the Property Manager and/or Property Administrators to contact you. Your reference number is 104510.

      Thank you,
      Waypoint Homes

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *